Základem každého dne je snídaně. Existuje ale mnoho lidí, kteří jsou zásadně proti. Prý nemají hlad ani chuť. Nejspíš neví, jak příznivé účinky má zdravá snídaně na náš organismus a metabolismus. Víte, jak a čím správně nastartovat své tělo? A co vám zaručeně dodá energii na náročné dopoledne?

Cestou ke zdravému životnímu stylu není jenom pravidelné stravování, dostatečný pitný režim a správné potraviny. Patří k němu i vydatná snídaně. Existuje ale mnoho lidí, kteří vycházejí z domu s prázdným žaludkem. Neví, jak moc si tím škodí.

Doplňte energii po spánku

Snídaně přispívá k dobrému zdraví právě proto, že ráno nehladovíte. I když si říkáte, že je to zbytečné, protože nepociťujete hlad, tak je tomu naopak. Pro tělo není dobré být tak dlouho bez stravy. Tělo je během spánku v úsporném režimu a dochází k regeneračním procesům. Nezdá se to, ale i při spaní vaše tělo spaluje a hubne. To je jeden z důvodů, proč výživoví poradci doporučují spánek 7-8 hodin denně.

Při kvalitním spánku hubnete a po noci bez jídla potřebujete doplnit energii. Tělo pak bude schopno naplno pracovat a podat ten správný výkon. Pokud nesnídáte, tak tělo bere energii z ničeho a okamžitě začíná ukládat tuky, aby mělo zásoby, kdyby znovu došlo k podobné situaci.

Ranní dávka sacharidů

Každý z nás potřebuje sacharidy, a právě ráno je máte povolené. Dokonce je máte přikázané. Tak proč si neužít chvilku klidu u zdravé snídaně, která dokonce napomáhá i snížení každodenního stresu. Bude se vám také lépe pracovat. Doplnění energie pomocí pravidelné stravy pomáhá lépe regulovat problémy s přejídáním a nedochází k velkým výkyvům hladiny cukru v krvi. Nastartujete i mozkovou činnost.

Štíhlá linie

Každý, kdo nesnídá, určitě zná to věčné přemýšlení nad obědem. Ten je ale daleko, a tak sáhnete po oplatce nebo sušence. Většinou po něčem sladkém, protože nemáte energii a potřebujete rychle doplnit cukry. A tak je doplníte něčím nezdravým. Když se nasnídáte, tak předcházíte předobědovému mlsání. Pravidelná snídaně napomáhá k udržení štíhlé postavy či k redukci váhy.

Co pro správný start

Zapomeňte na bílé pečivo, marmeládu, croissanty a černou kávu se spoustou cukru. Do těla tak dostáváte jednoduché sacharidy, které se přeměňují na cukr, a ten se dále mění v tuk. Proto snídejte řádně. Samozřejmě sacharidy můžete, ale jen ty správné!

Sacharidy

Uvařte si kaši ze špaldových, žitných nebo pohankových vloček, protože ty patří mezi nejlepší zdroje sacharidů. Doplňte ji ovocem, které by na snídani nemělo chybět. Vhodné na snídani je také müsli, ale rozhodně ne to zapečené. Pokud snídáte müsli kupované přečtete si důkladně složení, protože často obsahuje velké množství cukru. Ideální je, když si granolu upečete doma sami. Na snídani si můžete dopřát i pečivo, ale sáhněte po tom zdravém – žitném, celozrnném, bezlepkovém. Zkrátka po tom, které neobsahuje bílou mouku.

Bílkoviny

Sacharidy doplňte o bílkoviny a vlákninu. Na snídani se hodí bílý jogurt s vysokých podílem bílkovin nebo tvaroh. Pokud nemáte ráno chuť na sladké, udělejte si vajíčka a k tomu přidejte kuřecí a krůtí šunku nebo sýry jako je cottage.

Ostatní potraviny

K snídani jsou vhodné nenasycené tuky, ale i nasycené. Vhodné je avokádo, které je skvělým parťákem pro vajíčka, anebo třeba vlašské oříšky. Používejte také olivový olej a občas si dopřejte i kousek klasického másla. Vždy svou snídani doplňte o ovoce nebo zeleninu. Do kaše si nasypte chia semínka, prášek maca či konopnou vlákninu.

 

Jednou z nejlepších superpotravin na snídani je je zelený ječmen. Dejte si ráno 2 dcl tohoto zázračného nápoje, který obsahuje spoustu vitamínů a minerálů. Budete mít o zdraví a imunitu na celý den postaráno. Pomůže vám s nadváhou, nemocemi i spánkem. Zelený ječmen je také skvělým zdrojem energie, takže potom hravě zvládnete všechny povinnosti ve škole nebo v práci.