Podzimní sychravé počasí a zimní sněhové závěje doslova nutí člověka zalézt do postele s horkým kakaem a oblíbenou knížkou. Pokud ale nechcete zjara začít znovu shazovat kilogramy do plavek, měla byste ke svému zimnímu spánku zařadit pohyb. Zima není překážkou pro posilování, tancování, plavání a dokonce ani běh. Ale i obyčejná procházka tělu stačí.

Nekonečné procházky

Nejen první sníh by vás měl vyhnat z vyhřátého doupěte ven. Procházky jsou ten nejlepší, nejlevnější a nejméně náročný pohyb a zvládnout ho všichni bez ohledu na věk, pohlaví či kondici. Pokud si nenaplánujete cestu u čtyřproudové dálnice, získáte navíc čerstvý vzduch zcela zdarma, a to se taky počítá.

Vyběhněte jako v létě

Když už se donutíme v létě každé druhé ráno běhat, v zimě se na to vykašleme. Jako ten medvěd zalezeme do pelechu s tím, že dlouhé kalhoty a zimní kabáty stejně všechno zakryjí. A obrníme se výmluvou, že v zimě se běhat prostě nedá. Kvůli počasí. Ale to je nesmysl – běhat se dá celoročně! Kdyby nešlo sportovat v zimě, kde by se vzali všichni lyžaři, běžkaři, bruslaři?

Fyzičku je třeba udržovat, pokud na zimu běhání přerušíte, na jaře začínáte zase znovu. Držte se těchto zásad a zvládnete běh sport i za chladného rána.

  • dejte přednost délce před rychlostí
  • neběhejte z bodu A do bodu B, zvláště, když je mezi nimi 10 kilometrů, raději zvolte menší kolečka a dejte si jich víc

Balet na ledě

Milovali jsme ho jako děti, i když jsme se u něj často pěkně namlátily a zábly nás ruce a nohy. Sportem, který si užijete hlavně v zimě, je bruslení na ledu! Ať už na zimním stadionu nebo na zamrzlém rybníce, s partnerem, s dětmi nebo sama, dejte si hodinovou lekci bruslení. Zima vám rozhodně nebude. A viděla jste někdy tlustou krasobruslařku?

Cvičení ve studiu a ve fitku

Vyřádit se na spinningu, vyplavit endorfiny na piloxingu nebo se zklidnit jógou. To můžete celoročně v různých fitness studiích a cvičebních sálech. To samé platí o cvičení ve fit centru nebo plavání v plaveckém bazénu. Naše rada zní – vydržte! I když se nám v zimě, kdy je brzo tma a vlezlá zima, nikam chodit nechce, nehrajte si na medvěda a oblečte se do sportovního. Ono se vám to po Vánocích bude hodit.

Oblečte se! Nejlépe barevně

Pokud cvičíte v zimním období, vyberte si vhodné vybavení. A to nejen když jdete ven běhat. I cvičení ve fitness centru nebo pilates s kamarádkou si vyžaduje pozornost, a to už jen kvůli tomu, že byste se na cestu ze sportovních center domů měla pořádně obléknout. Doma se pak odstrojte, chvíli vydechněte a až pak zalezte do sprchy.

A pokud se přece jen vydáte do sychravých ulic či zasněžených kopců běhat, nestačí vám jen nazout pořádné boty. Oblékněte si více vrstev funkčního oblečení a nezapomeňte na barvy – nejlépe reflexní! V zimě je brzy tma a sebelepší řidič se tmavé postavě běhající po kraji silnice nemusí vyhnout.

Nemoc je překážka

Už na podzim se kolem nás hemží bacily. V obchodě, v autobuse i v mateřské školce, tam všude můžete chytit nějaký ten virus. Nesnažte se ho ale vypotit ve fitness centru, tohle na bacily rozhodně neplatí! Pokud jste nemocní nebo cítíte, že na vás „něco leze“, odložte činky, slezte z běžícího pásu, odvolejte hodinu jógy a rozhodně nechoďte plavat. Někdo vám možná poradí, že nachlazení vypotíte během nebo lehčím aerobním cvičením, podle lékařů byste to ale riskovat neměli. Hrozí vám pak třeba zánět srdečního svalu.